Love Island Creative Exchange
Geplaatst op: 27/01/2022
Het succesformat Love Island wordt in wel 20 landen wereldwijd geproduceerd. En elke productie doet dit op haar eigen manier. De producenten hebben dan ook allemaal eigen, nieuwe inzichten en delen deze graag met elkaar. Daarom is de “Love Island Creative Exchange” in het leven geroepen, georganiseerd door ITV Global Entertainment. Tijdens deze Creative Exchange, die vorige week online plaats heeft gevonden, werden er onder andere brainstormsessies gehouden waarin ideeën en innovaties werden uitgewisseld. Zo waren de welbekende “berichtjes” en het gebruik van sociale media bij de Challenges beide hot topic. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en helpen wij als producenten elkaar bij het maken van dit prachtige programma.
Karin de Groot (Managing Director), Remco Lentjes (Creative Director) en Denis Chernov (Executive Producer International Productions) waren bij deze Creative Exchange aanwezig. Zij vertegenwoordigen niet alleen de Nederlandse versie van Love Island, maar ook de Love Island HUB die eigendom is van ITV Studios Netherlands. Dit is een villa op Gran Canaria die helemaal ingericht is voor de opnames van een seizoen Love Island. Het decor is volledig in Love Island-stijl, niks wordt tussentijds afgebroken en er zijn 46 camera’s geïnstalleerd zodat alles goed kan worden vastgelegd. Ook de regiekamer is compleet ingericht en operationeel. Eigenlijk kan je deze HUB dus zien als een kant- en klare Love Island villa die alleen nog islanders en een productieteam nodig heeft. Veel landen hebben dan ook interesse om gebruik te maken van deze mogelijkheid; meerdere staan al in de agenda om hun nieuwe Love Island seizoen hier op te nemen. Vanzelfsprekend werden de HUB en de mogelijkheden die deze biedt ook uitgebreid besproken tijdens de Love Island Creative Exchange.