Stageblog | Jetske

Geplaatst op: 05/07/2023

Hi! Mijn naam is Jetske en ik ben 21 jaar. Ik loop sinds februari mijn afstudeerstage bij de afdeling Branded Content van ITV Studios Netherlands voor mijn opleiding Communicatie. Nu hoor ik jullie al denken; de afdeling Branded Content? Wat houdt dat in? Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik tot voor mijn stage hier ook nog amper een idee van had, maar ik leg het jullie met plezier uit! De afdeling Branded Content houdt zich voornamelijk bezig met het verbinden van merken en adverteerders aan de formats en productiemogelijkheden die we bij ITV Studios Netherlands bieden. Hierbij kun je denken aan de samenwerking van Canon met Het Perfecte Plaatje of SMINT met Love Island. Het is een grote uitdaging om merken en adverteerders te koppelen aan het juiste format, maar met het topteam dat deze afdeling heeft, heb je het zo geleerd! Als afdeling benaderen we ook zelf merken en adverteerders voor een potentiële samenwerking om in co-creatie formats en / of events te ontwikkelen om zo bij te dragen aan de communicatiedoelstellingen van onze partners. Kortom: er is genoeg te doen op deze afdeling.

Ik ben beland op deze afdeling via Mediastages. Ik had al een andere stage maar zag dit voorbij komen en kon het niet voorbij laten gaan. Al wist ik nog niet veel van branded content af, de werkzaamheden leken me zo leuk dat ik dit zag als dé uitdaging om mijn kennis te verbreden. Naast dat ik voor mijn afstudeeronderzoek een positioneringsstrategie aan het ontwikkelen ben, krijg ik ook veel mee van de hedendaagse werkzaamheden op de afdeling. Zo heb ik contact met verschillende mediabureaus, design ik onepagers van verschillende formats met de mogelijkheden voor branded content, bel ik organisaties en bedrijven op of ze open staan voor een kennismaking met de afdeling en denk ik mee hoe we merken en adverteerders blij kunnen maken met een samenwerking binnen een van onze formats.

De branded content – industrie is heel opkomend en het wordt steeds belangrijker voor adverteerders om onderscheidend te blijven communiceren, dat maakt deze afdeling heel belangrijk. Als stagiaire op deze afdeling heb ik de kans gekregen om mijn kennis te verbreden, nieuwe kwaliteiten te ontwikkelen en om te ontdekken hoe branded content wordt toegepast onder andere mediabureaus en adverteerders, doordat ik bijvoorbeeld mee mocht naar het Branded Content Event 2023 in Utrecht. Al ben ik nu nog druk bezig met mijn afstudeeronderzoek, ik zie mezelf later wel in de wereld van branded content en contentontwikkeling werken!